Planleggingen av nye nettsider har pågått i lengre tid, mens selve implementeringsarbeidet har pågått siden august. En rekke medarbeidere fra hele konsernet har bidratt i arbeidet.

- Det har vært mye arbeid og sikkert til tider frustrerende i en travel hverdag, men for oss har det først og fremst vært veldig moro. Ikke minst når resultatet har blitt så bra som det har. Det sier Kjell Løyland, som har ledet arbeidet med implementeringsprosjektet.

Lokal leverandør

Hjemmesidene er levert av Sandefjordbedriften CoreTrek AS. De skal også stå for teknisk drift av løsningen. CoreTrek ble valgt etter en konkurranse der flere store leverandører var med i kampen. Kjersti Haugen ledet arbeidet med anskaffelsesprosessen, og er godt fornøyd med resultatet.

- Vi har hatt tett og god kontakt med leverandøren gjennom hele prosessen. Det er jo litt ekstra gøy at en lokal leverandør vant frem, og de har virkelig ikke skuffet, sier hun.
Haugen er systemansvarlig for de nye sidene, og er klar på at arbeidet ikke er avsluttet når sidene lanseres.

- Mange har vært engasjert i arbeidet de siste månedene. Det blir viktig å opprettholde dette engasjementet, sånn at sidene holdes friske med oppdatert informasjon og gode bilder også i fortsettelsen, sier hun.

Nytt design

De nye hjemmesidene har design basert på Skageraks profil, men framstår som langt mer moderne enn de gamle.

- Vi har lagt vekt på å bruke gode bilder, og har hatt flere fotografer i sving, sier Løyland. Jeg håper og tror at det blir lettere for kunder og andre interesserte å finne den informasjonen de trenger, og kanskje lære noe nytt også.

Datterselskaper

For første gang har nå Skagerak Nett og Skagerak Kraft fått egne nettsider. Skagerak Varme vil også få det, men de vil bli lansert litt senere på vinteren.

- Videre vil Skageraknytt få nytt design. Når det er på plass har vi en komplett plattform for god kommunikasjon med omverdenen, avslutter Kjell Løyland.