Det er første gang EPSI gjennomfører en landsomfattende undersøkelse blant nettkunder. Undersøkelsen viser at kundene er stort sett fornøyde med nettselskapene, og betydelig mer fornøyde enn for eksempel svenskene er.

Les hele saken hos EPSI her
 

Dette vi jobber for
Informasjonssjef Ruhne Nilssen i Skagerak Energi

Informasjonssjef Ruhne Nilssen  i Skagerak Energi er godt fornøyd med resultatene.

- Dette var litt av en julepresang å få, sier Nilssen. - Det er dette vi jobber for hver eneste dag, men jeg må innrømme at det er stas å få en slik tilbakemelding fra kundene.

I undersøkelsen kommer Skagerak Nett best ut av de større nettselskapene. Likevel er det blant de øvrige selskapene tilfredsheten er aller størst.

- Det er ikke overraskende at mindre selskap scorer best i slike undersøkelser. De oppleves kanskje som tettere på kunden. Likevel vet vi jo at vi kan konkurrere både på tjenestekvalitet og pris, så det er dette vi skal strekke oss mot, sier Nilssen.
 

Om EPSI Rating

EPSI Rating er en leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser og er en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Det norske selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i flere andre europeiske land. I Sverige jobber vi under navnet Svenskt Kvalitetsindex – SKI.